Jobbulast.info – A páciensek hangja

2021-02-27 13:00:00 FORRÁS: Orvosok Lapja

Szerző: Dr. Pákó Judit, kuratóriumi elnök, Jobbulást! Alapítvány

Orvosoklapja - Aktuális

A páciensek az ország bármely közfinanszírozott járó- és fekvőbeteg-ellátóhelyét (a fogászatokat kivéve) nyilvánosan értékelhetik.

Január 28-án elindult az országos betegelégedettségi visszajelző honlap a www.jobbulast.info webcímen. A páciensek az ország bármely közfinanszírozott járó- és fekvőbeteg-ellátóhelyét (a fogászatokat kivéve) nyilvánosan értékelhetik. 

Olyan kérdésekre adhatnak választ, mint hogy mennyire voltak elégedettek az ellátásuk során a kommunikációval, a tájékoztatással, a tisztasággal, vagy hogy hasonló probléma esetén mennyire ajánlanák családjuknak és barátaiknak az adott ellátóhelyet. Olyan kérdések is megjelennek, mint hogy volt-e szappan és vécépapír a mosdóban. Arra is lehetőség van, hogy saját szavaikkal megfogalmazzák tapasztalataikat. Nemcsak a betegek, hanem a hozzátartozók is adhatnak visszajelzést. Nem szabad azonban sem név szerint, sem más módon egyértelműen azonosíthatóan említeni az ellátókat.

Célunk: hangot adni a pácienseknek. A legapróbb hibákat is feltáró, abból tanuló és ezáltal folyamatosan fejlődő egészségügy egyik legfontosabb alapköve a betegek őszinte, transzparens visszajelzése. Tapasztalataik megosztása a nemzetközi jó gyakorlatok alapján is nagy lépést jelenthet az értékalapú egészségügy eléréséhez vezető úton. A weboldal tesztelése során azt láttuk, hogy a visszajelzések döntő többsége pozitív, ami motivációt jelenthet a megbecsülésre vágyó és túlterhelt ellátók számára, illetve az intézmény menedzsmentjének is értékes adatok állnak majd rendelkezésére. Másrészt, egy szakrendelőben vagy kórházban az egészségügyi dolgozók legtöbb problémája előbb-utóbb a betegek problémája is lesz. Ha ezekre a páciensek visszajelzései alapján fény derül, azzal meggyőződésünk, hogy a kollégák munkakörülményei is javulni fognak.

Az intézményeknek lehetőségük van válaszolni a páciensek visszajelzéseire. Januárban minden szakrendelő és kórház vezetője megkapta a felhívást, hogy amennyiben élni kívánnak ezzel a lehetőséggel, jelöljenek ki egy intézményi kapcsolattartót, és küldjék el az adatait az alapítvány e-mail-címére (info@jobbulastalapitvany.hu). Ha valahova esetleg mégsem jutott el az információ, ezúton szeretnénk felhívni a figyelmet a lehetőségre. Az intézményeket arra is kérjük, hogy saját maguk is motiválják a pácienseket tapasztalataik megosztására. Az alapítvány csapata reméli, hogy a páciensek, az egészségügyi dolgozók és az intézmények is profitálnak a kezdeményezésből.

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy orvosokként, egészségügyi dolgozókként is előfordulhat velünk, hogy mi magunk vagy hozzátartozóink ellátásra szorulnak. Ebben a helyzetben pedig éljünk mi is a visszajelzés lehetőségével! Igenis vegyük a fáradságot a pár perces kérdéssor kitöltésére! Felejtsük el azt a kényelmes kifogást, hogy „Minek strapáljam magam? Úgysem változik semmi!”. A nyilvánosságnak óriási ereje van. Higgyük el, hogy minden intézmény, team és vezető a sor elején szeretne lenni! Higgyük el, hogy ha néhány hétig minden nap valaki leírja, hogy nincs vécépapír a mosdóban, akkor előbb-utóbb lesz!

Megtekintések száma: 939

A legégetőbb szakmapolitikai kérdések és vitatémák rovata.

ESEMÉNYEK